Kan inte skicka e-post?

Om du har problem att skicka e-post kan det bero på att Din internetoperatör kräver att e-post skickas via deras utgående mailserver (SMTP).

Du tar alltså emot e-post via Ballous servrar men skickar e-post via din internetoperatör. Här följer en lista på en del operatörers smtp-servrar: Telia: mailout.telia.com *

Bostream/Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net

Tele2: mail.tele2.se

Comhem: mailout.comhem.se

Bornet: smtp.bornet.net

Alltele: smtp.alltele.net

Glocalnet: smtp.glocalnet.net

Blixtvik: smtp.blixtmail.se

Telenor: smtp.euromail.se

3: smtp.tre.se

Bredband2: smtp.bredband2.com

 

* Telia har i Maj -09 ändrat så att man måste autenticera sig (logga in på utgående server med Telias inloggningsuppgifter) mot utgående e-postserver. För att kunna skicka mail om man använder Telia behöver man därför ändra utgående e-postserverintällning till följande: Utgående server: mailout.telia.com Port: 465 SSL: Ja Autentisiering: Ja Observera, att du inte skall ändra inkommande inställningar användare, server eller lösenord! Mer information finns på denna länk hos Telia http://www.telia.se/privat/kundservice/support/bredband/epost/installera/konfigureraepostkonto/

  • Email, SSL
  • 30 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Related Articles

Mail hos annan leverantör men hemsida hos Ballou?

Ja, det går bra. Be den som har hand om DNS:en för ert domännamn att ställa...

Inställningar inkommande epostserver

Följande inkommande e-postserver gäller för Ballou e-post. Inkommande...

Inställningar utgående e-postserver

Följande utgående e-postserver gäller för Ballou e-post. Utgående e-postserver (SMTP):...

Lägga upp sitt mailkonto i Gmail

Gå in på ditt konto hos GoogleVälj InställningarVälj Konton och importVälj Lägg till ett...