Office 365 - Ljudkonferenser

Genom att göra tillägget E3 för din licens för Office365 kan du erbjuda ljudkonferenser.

För att komma igång behöver man aktivera ett gemensamt telefonnummer:

Välj ett gemensamt telefonnummer

Börja med att välja ett gemensamt standardtelefonnummer, det gör man i Teams & Skype-portalen. Detta behöver man bara göra en gång för hela organisationen. Teams & Skype-portalen hittar man via Office 365-adminportalen.

Klicka på Meetings --> Conference bridges

klicka på Add och välj ett lämpligt nummer.

Välj ett nummer från listan.

Och klicka sedan på Save.

Nu ska möjligheten att skapa telefonmöten kopplas till den användaren som ska ha det.
Inne på Office 365-adminportalen letar du upp användaren och under Product licenses klicka på Edit och lägg till Audio Conferencing

Under Users i Teams-portalen leta upp aktuell användare och välja om denne ska få ringa in någon till ett möte, samtidigt reglera om de bara ska kunna ske inom landet eller utomlands. Klicka på Edit under sektionen Audio conferencing.

  • 0 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Skapa Alias Office365

Inne på kontrollpanelen väljer ni Kontrollpanelen-->Exchange Online -->Mailboxes Klicka på...

Komma igång med Office365

Beställ Office365 inne på mina sidor. När beställningen är klar hjälper vi er med...

Byta lösenord

Byta lösenord på ett mailkonto, office365 Logga in på Mina sidor Välj Tjänster Välj Mina...

Lägga till Out Of Office/semestermeddelaned i Office365

Logga in på mina sidorVälj Tjänster uppe i menyn och därefter Mina tjänsterKlicka på paketet för...

Skapa kontakter i Global Adressbok i Office365

Logga in på mina sidorVälj Tjänster uppe i menyn och därefter Mina tjänsterKlicka på paketet för...