Problem att hämta e-post efter lösenordsbyte på e-postkonto

Upplever du problem att hämta e-post när du nyligen bytt lösenord på ditt e-postkonto?

Då kan det beror på att ip-nummret till din dator eller annan enhet har blivit blockerat hos oss. Detta på grund av för många felaktiga inloggningsförsök.

Om du har andra enheter där du hämtar e-post (mobiltelefon, e-postprogam mm) kan dessa enheter vara inställda på att hämta e-post regelbundet. Har du bytt lösenord försöker de hämta e-post med fel lösenord. Då blockeras till slut enhetens ip-nummer.

Detta är anledningen till att det är viktigt att byta lösenord även i dina enheter direkt, om du byter lösenordet på ditt e-postkonto.

Upplever du problem, kontakta oss här för att bli avblockerad.

Kontrollera din enhets ip-nummer
Surfa gärna till adressen https://ip.ballou.se/ från din enhet, för att kontrollera dess ip-nummer och lämna ip-numret till oss för att avblockera.

  • 14 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Byt lösenord e-postkonto

Detta är en samlingsida där ni hittar information och guider för att byta...

Rensa webbläsarens historik

Rensa webbläsaren på en Mac? Om du har uppdaterat din hemsida och inte kan se ändringen kan du...